Az autó legyen okos, és nem baj, ha valamivel rosszabbul fekszi a kanyart! Ez az új vevői elvárás. Emiatt pedig hatalmas harc várható a kocsik információs és szórakoztató rendszereinek szállításáért vívott harcban. Az autógyártók és a technológiai cégek lassan sorompóba szállnak.

Az autók szórakoztató és információs (infotainment) rendszerei egyre innovatívabbak és bonyolultabbak. Például a vezetők miközben navigálnak egy kézmozdulatokat nem igénylő kihangosított okostelefont is kezelhetnek. S az autók iránti keresletet éppen az infotainment technológia hajtotta előre az elmúlt évben. A fogyasztók ugyanis elsősorban azt értékelték az új kocsikban, ha minél több technológiát zsúfoltak beléjük, sokkal inkább, mint a vezetési élményt – állapította meg az Accenture felmérése.

audi_h-tron quattro_detroit

Az infotainment központ – amely a következő mobilkészüléke lesz egyre több fogyasztónak – hatalmas üzleti lehetőségeket teremt. És az olyan tech cégek, mint az Apple és a Google is be fognak lépni az autópiacra, hogy kihasítsanak egy részét a növekvő piacból – véli a Business Insider.

A fogyasztói kereslet jelentősen megnőtt az autós technológia iránt az elmúlt évben. Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában az utóbbi időben az autót vásárlók 37 százaléka megegyezett abban, hogy átvált egy másik gyártóra, ha az kínál az autóiban teljes hozzáférést azt alkalmazásokhoz, adatokhoz, és a médiához. Ez az arány 2014-ben még csak 20 százalék volt – állítja egy McKinsey felmérés.

g4382

A kereslet változására több tényező is hatással van. Megnőtt a fogyasztók igénye a folyamatos hálózati kapcsolatra, tudatosabban keresik a csatlakoztatott autókat (a connected car technológiákat), és a jogszabályi korlátozások (például a mobiltelefonok vezetés közbeni használatának tiltása) szintén az infotainment eszközök használata irányába tolja el a keresletet.

Az autógyártók természetesen felismerték a fogyasztói kereslet új trendjét, amelyet a kulcsfontosságú rendszerek egyetlen platformon való elérhetőségével elégítenek ki. Az Accenture kutatási eredményei szerint a potenciális vásárlók 61 százaléka szerint alapvetően fontos, hogy az autójuk kezelése és a kommunikáció azonos műszerfalon legyen elérhető. Az, hogy a közelmúltban a BMW, az Audi és a Daimler felvásárolta a Nokia térképeket és navigációs technológiát fejlesztő részlegét, a Here-t, arra utalhat, hogy az autógyártók megpróbálják körön kívül tartani a kocsik infotainment piacára betörni igyekvő Apple-t és Google-t.