A CES-en bemutatott Ehang 184 négy légcsavaros minihelikopter az első szállító eszköz, amelyet az első utasszállító drónnak nevezhetünk. Az egy utas hordozására képes kínai eszköz 20 mérföldre (mintegy 36 kilométerre) repítheti el utasát 20 perc alatt, ha a súlya nem nyom többet mintegy 100 kilogrammnál (15,5 stone-nál).

Az elektromos meghajtású drónt két óra alatt lehet teljesen feltölteni. Az utasok már a repülés megkezdése előtt megtekinthetik egy érintőképernyős tableten a repülési tervet, s ennek ismeretében adhatják ki a felszállás parancsot, majd megérkezéskor a landolási utasítást.

Ehang184dron

Az Ehang 184 már több mint 100 repülési teszten van túl, amit Kanton térségében egy erdős terület felett teljesített egy utassal a fedélzetén. Az eszközt 200-300 ezer dollár között értékesítenék a piacon, ha minden jogi akadály elhárul.

A pilóta nélküli drónok és a személyszállító légieszközök használatához igen szigorú és szigorú hatósági feltételeket kell teljesíteni, így várható, hogy heves vitákat vált ki egy ilyen járműkategória megjelenése.

Az Ehang 184-nek nincsenek vészhelyzeti rendszerei (például mentőernyő), de a fejlesztőcég állítja, hogy akár egyetlen működő légcsavarral is képes a biztonságos kényszerleszállásra. Ha pedig elszabadulna, s letérne a kijelölt útvonalról, külső vezérléssel is le lehet szállítani, amit a szolgáltatás elterjedésével egy távirányító központ tehetne meg.