A technológiai vállalatoknak megvannak a sajátos érdekeik, amelyeket igyekeznek is érvényre juttatni, még ha sokba is kerül. Például lobbiznak a politikai szervezeteknél és hivataloknál.

Hogy globálisan mennyit költenek a legnagyobb tech cégek lobbizásra, azt nehéz volna megmondani, mert számos országban ezeket az adatokat egyszerűen nem hozzák nyilvánosságra. Az Egyesült Államokban azonban nem lehet titkolózni, így vannak hivatalos adatok a lobbipénzekről. Ránézésre ez a néhány millió dollár nem tűnik valami soknak, s gyanítható, hogy ez csak a jéghegy csúcsa.

Erre abból lehet következtetni, hogy csak a legutóbbi elnökválasztási kampányban külön-külön a demokraták és a republikánusok is közel 1 milliárd dollárt költöttek. Természetesen nem lobbipénzekből, de azt tudni, hogy áttételeken keresztül a Google és a Microsoft is Obama kampánya mögött állt.

statistalobbyAzaz, attól, hogy a legtöbb nagy tech cégek székhelye a Szilícium-völgyben van, még élénken jelen vannak Washingtonban is. S a tech óriások, a Google, a Facebook vagy az Amazon milliókat költött az elmúlt tizenkét hónapban, hogy megpróbálja befolyásolni a törvényhozókat.

A negyedéves lobbijelentések nem csak azt fedik fel, hogy a cégek mennyit költöttek a jogszabályok tartalmának befolyásolására, hanem azt is, hogy mely kérdések voltak különösen érdekesek az egyes vállalatoknak. A Google például már évek óta az USA egyik legnagyobb lobbistája, és elég széles körben próbált eredményeket elérni. Talán nem meglepő, hogy a magánélettel, a számítógépes biztonsággal, az autonóm vezetéssel kapcsolatban mutatkozott a legérdeklődőbbnek, de a szélenergia sem hagyta hidegen.