A Mercedes főnöke elismerte, hogy a technológia cégek, például a Google vagy az Apple sokkal inkább képesek saját autót építeni, mint azt korábban feltételezték. El is ment a Szilícium-völgybe, hogy konkrét tárgyalásokat folytasson.

Dieter Zetsche, a Daimle AG. elnöke és a Mercedes-Benz feje úgy véli, hogy a Google és az Apple még nagyobb haladást ér el saját autó projektjében, mint a Daimler arra korábban számított. Azt is megállapította a Welt am Sonntagnak adott interjúban, hogy a technológiai cégek nagyobb tisztelettel vannak az autóipari eredmények iránt, mint ő és kollégái gondolták.

Dieter Zetsche

Dieter Zetsche            Forrás: Daimler AG

Zetsche ellátogatott Kaliforniába, és a Szilícium-völgyben mintegy 70 vállalat vezetőivel folytatott megbeszéléseket néhány kollégája társaságában. Ha meg akart tudni valamit arról, hogy a digitális forradalom hogyan hathat az autózás jövőjére, akkor a legjobb helyen járt, hiszen a közismert óriások (Google, Apple, Facebook) mellett onnan irányítják a Tesla, az Uber a Twitter és egy sor más autóipari szempontból fontos cég tevékenységét, s a legtöbb valódi autós cégnek, illetve független fejlesztőnek is itt vannak a digitális kutatásokkal foglalkozó létesítményei.

„Voltak konkrét tárgyalásaink, de ezek tartalmáról nem fogok semmit mondani. Azt akartuk megnézni, hogy mi hajtja az itteni újító szellemet, és azokat a dolgokat, amelyeket létre lehet hozni belőle” – mondta a Mecedes főnöke a Reutersnak. A Daimler vzeteői felhasználták az utat, hogy találkozzanak mind a nagy tech cégek, mind a kisebb startupok képviselőivel.

Az önvezető kocsik fejlesztésére a Google már régóta komoly erőfeszítéseket tesz, s autói minden héten 10 ezer mérföldet tesznek meg a közúti forgalomban. Az Apple sokkal titokzatosabb, a Project Titan belső kódnéven futó projektjéről nem sokat árult el a nyilvánosságnak, de hírek szerint nem sikerült elérniük olyan haladást, mint szerették volna. Steve Zadesky, a projekt vezetője távozott is, hivatalosan személyes okok miatt.

Közben a Juniper Research brit piackutatócég megjelentetett új tanulmányt, amely a járműbe épített digitális információs és szórakoztató rendszerek piacával foglalkozik, s úgy becsüli, hogy 2020-ra az autós infotainment eszközök piaca meghaladja a 600 millió dollárt, ami az ideinek a 10-szerese.

self drivig Mercedes

Utazás az önvezető autóban. Az infotainment fő helyre kerül            Forrás Mercedes-Benz

Az új kutatás szerint a hálózatra csatlakoztatott autók szórakoztató alkalmazásai gyorsan fognak terjedni az Apple CarPlay és az Android Auto szolgáltatásoknak köszönhetően. Ha ezek a rendszerek megszilárdulnak, a Juniper a kifejezetten autós használatra tervezett alkalmazások új hullámát várja, többek között fejlett közlekedési megoldásokat, útvonal optimalizálást, és járműbe épített játékokat.

A piacvezető helyért az Apple, az Amazon és a Google is sorompóba ereszkednek, s a csatlakoztatott autókban egyre központibb szerepet kapnak a digitális technológiai a fogyasztói kereslet növekedésének megfelelően. Az Apple és a Google tevékenysége így érthetővé válik az autonóm vezetési rendszerek mielőbbi elterjesztésében, hiszen ha nem kell a vezetésre figyelni, úgy a fedélzeti infotainment felé fognak fordulni az autósok.

Hosszú távon a mobilkommunikációs ökoszisztéma, a csatlakoztatott autózás és az okos otthonok határai egyre inkább elmosódhatnak.