Az Oculus Rift által elindított virtuális valóság reneszánsz következő eszköze a Vive a sokak által nagyon várt Steam PC-k farvizén érkezik majd, várhatóan november környékén, noha egy fejlesztői változatot már az év első felében bemutattak. A kissé bumfordi kinézetű VR-sisak két 1080 x 1200 pixel felbontású képernyővel érkezik, amely a gyártók szerint kiiktatja a „negyedik fal” érzését, és igazi virtuális valóság érzetet kelt.

44-47_HTC_virtualisEz azt jelenti, hogy a Vive teljes felbontása 2160 x 1200 pixel, képernyőaránya pedig 9:5, ami eltér a legtöbb mai VR-sisaknál megszokott 16:9-es aránytól. Ez egy picit nyújtottabb képet eredményez, amely azonban sokkal természetesebbnek hat, mivel pusztán szemmozgással bejárhatjuk az egész látóteret, nem feltétlenül szükséges a nyakunkat tekergetni hozzá. A sisakban gyroszkópos szenzor, gyorsulásmérő és lézeres pozicionáló is dolgozik, amely a fej mozgásának pontos követését szolgálja. A Vive nagy előnye, hogy a számítási feladatok java részét a felhasználó számítógépével végezteti el, így könnyebb, mint versenytársai, ezzel is hozzájárulva a valósághűbb érzethez.

A becslések szerint 200-500 dolláros ártartományba becsült eszköz természetesen a videojátékoknak ad majd főszerepet. Az idei Mobile World Congressen – ahol a Vive-et bemutatták – számos demót is közzétettek, köztük egy természetfilmre hajazó búvár kalandot, illetve egy konyhai alkalmazást előrevetítő lehetőséget, amelynek segítségével mesterszakácsként készíthetünk el bármit, miközben az utasításokat a Vive kijelzőjén láthatjuk.